ERP Системи
ИНТЕГРИРАНА СИСТЕМА ЗА ПЛАНИРАНЕ НА РЕСУРСИТЕ - DMERP
DMERP е централизирана информационна система, която автоматизира планирането на ресурсите за дейността на дадено предприятие и създава високо ниво на вътрешна организация.
Основни функции на системата:
- регистрирането на първичната информация се извършва на документален принцип по местата, където възниква;
- контролът и отчетността се извършват в няколко посоки:
- контрол за коректност на данните – на системно ниво за избягване на технически грешки и непълна информация;
- контрол на първичната информация – след дефиниране на отговорностите по различните бизнес процеси и нива на достъп на потребителите се дава възможност за контрол и санкциониране на информацията на различни нива в управленската йерархия;
- отчитане и контрол на текущата дейност - следят се отчитаните показатели и тяхното отклонение от планираните стойности.
- планирането бива: краткосрочно – генериране на краткосрочен план, позволяващ оперативно управление на материали и човешки/машинни ресурси за бърза реакция при промяна в условията и дългосрочно - инструмент за дефиниране на стратегия, оптимизация на материалните ресурси и капацитети, финансовите ресурси и определяне на бюджет;
- анализи – оперативни и финансови отчети в реално време осигуряват прозрачност на бизнес процесите. Управленското счетоводство дава възможност за планиране и отчитане на разходите за дейността, приходите и себестойността в произволни разрези. Част от отчетите имат и графична интерпретация.
Модули на системата:
регистри
клиенти, доставчици, контрагенти, договори;
склад
стоки, материали и услуги, складови движения, инвентаризация, ремонти, гаранционна поддръжка;
доставки
доставки, поръчки, наличности, анализ и оповестяване, транспорт;
продажби
на едро, на дребно, консигнация, транспорт, ценообразуване, лизинг;
финанси и счетоводство
автоматично осчетоводяване, свободни операции, дълготрайни активи, стандартни изходи, приключване;
парични средства
каса, банка, управление на паричните потоци;
производство
производствени центрове, машини, човешки ресурси, управление на материалите, производствени поръчки, себестойност;
планиране
рецептурници и разходни норми, краткосрочно и дългосрочно планиране на ресурси, капацитивно планиране, планиране на себестойността;
анализи и контрол
управленско счетоводство, дефиниране и извеждане на справки и графики, контрол себестойност, контрол поръчки;
човешки ресурси
личен състав, връзка с работни заплати;
деловодство и контрол на решенията
централизирано съхранение и управление на документацията, контрол и следене на документооборота, контрол и следене на решенията;
параметризация и администриране
структура на организацията, обекти, изходи, архивиране, връзка с външни системи, комуникации, потребители и достъпи.